Hírek‎ > ‎

Miért hirdetnek szemetet? - minőségi elvárások hirdetett blogoktól

Ádám Fekete, 2014. okt. 25. 12:41   [ 2014. okt. 25. 13:08 frissítve ]
Ma ismét fellátogattam kicsit gyakorikérdésekre, bár nem is tudom hogy miért tettem, hisz mindig megbánom. Szokás szerint továbbra is nagyban megy az oldalreklámozás, illetve oldalvéleményeztetés, bár szerintem az emberek kezdik talán megtanulni, hogy ebből nem mindig jönnek ki jól. Csak azt magyarázzátok meg nekem, hogy egyes emberek miért nem érzik azt, hogy amit kiadnak a kezükből, az egyszerűen igénytelen, csúnya, olvashatatlan, vagy épp csak semmi értelme?

Tartalom

Az első és leggyakoribb probléma, hogy a hirdetett oldalaknak nincs, vagy nagyon gyenge minőségű a tartalmuk. Vagy éppen nem saját, talán ez az, ami a legérdekesebb számomra.

Igénytelen munka

Egyes bloggerek olyan igénytelen munkákat tudnak kiadni a kezükből, hogy az már nekem fáj. Evvel pedig még talán nem is az a problémám, hogy megírja, hanem hogy evvel szeretne híres lenni. Körülnéztem ma néhány blogon, amiket a tulajdonosai látványosan reklámoztak különböző helyeken. Volt köztük egy olyan, amin a legutóbbi bejegyzés több mint 2 éves (!!), és akadt egy olyan is, aminek még tűrhető is volt a megfogalmazása, de egy darab mondatvégi írásjel és nagybetű sem volt benne. Erre tényleg nem tudtam mit mondani. Lehet, hogy velem van a probléma, de engem speciel zavar, ha egy szövegben nincsenek mondatok (főleg ha az adott szöveg több mint egy A4-es oldalnyi).

Összelopkodott munka

Ez a kategória még mindig két csoportra bontható. Vannak, akik más webhelyek cikkeit egy az egyben átemelik, aláírják, majd forrásmegjelölés nélkül ezeket közzéteszik, és ezekkel szeretnének híressé válni. Ezek az emberek hogy nem érzik, hogy amit csinálnak, az nem tisztességes? Mert a kedves kommentelők bármit is írnak az ilyen bejegyzések alá, azok a dicséretek nem a megosztó blogot, hanem a tartalom eredeti íróját dicsérik. A másik kategória a tumblr-re (és esetleg FB oldalakra) jellemző reblog oldalak. Egyesek azt álmodják, hogy a híresség és az egyediség úgy néz ki, hogy fogunk egy kupac képet, azokat megosztjuk a saját oldalunkon/blogunkon/stb. és akkor az tökéletesen egyedivé és népszerűvé válik ettől. Ilyenek az idézetes FB oldalak, és ilyen egy rakás tumblr is, a gyakorikérdéseken mondjuk inkább ez utóbbit szokás hirdetni. De minek? Ismét lehet hogy velem van a baj, de ha idézeteket keresek, akkor majd felmegyek citatumra, vagy egy egyéb idézetgyűjtő oldalra, és ott keresgélek, nem pedig egy ömlesztett FB oldalon, mert itt van egy rendes kereső, van kategorizálás, stb... ja és az itteni idézetek mellett van forrásmegjelölés. (egyesek számára talán ez a kifejezés ismeretlen, de igen, létezik ilyen is)

A blog ír, nem beszél

Legalábbis én így gondolom. Mindenkinek más a zenei ízlése. Amikor meglátogatok egy honlapot, akkor nekem nem az a célom, hogy új zenéket ismerjek meg (amik talán még nem is tetszenek), hanem hogy elolvashassak egy minőségi tartalmat. Ha nincs tartalom, akkor elnavigálok. Ha szeretnék, hogy átérezhessem egy blogban a történet vagy a tartalom hangulatát, akkor adhatnak erre lehetőséget zenével, de ne kényszerítsenek rá. Ha zenehallgatás közben böngészek, akkor van jobb elfoglaltságom is, mint hogy minden egyes oldalon egyesével kapcsolgassam ki a háttérzenét, ami csak úgy elkezdett szólni anélkül, hogy megkérdezett volna. Ha azt szeretné valaki, hogy mindenképp hallgassuk zenével a történetet, akkor csináljon videókat, vagy hangfelvételeket, biztos arra is volna igény.

Külső

Olyan blogok is hirdetik magukat, amiknek azon felül, hogy semmi értelmes tartalmuk nincs, még értelmes külsőjük sincs. És most ezt ne értsétek félre, bár nem hátrány, de nem várom el, hogy minden blog gyönyörű legyen, csak azért az alapvető dolgok, hogy láthatóak legyenek a színek, ne legyenek olvashatatlan betűtípusok, felesleges óriás betűket használni, ne legyen tele FOLYAMATOS NAGYBETŰS RÉSZEKKEL mert az zavaró, stb. Ezen felül meg kell hagyni, hogy egy egyedi design nagyon jó ismertető jele lehet a blognak, ugyanis pár látogatás után az emberekbe belerögzül a külső, és ha jó tapasztalataik vannak a bloggal, akkor a későbbiekben a külső láttán az fog eszükbe jutni, hogy "jajj, már tudom melyik ez a blog, és itt érdekes dolgok szoktak lenni", és már olvassák is.

A címlap fontos oldal

Ezt egy alapvető tény. Nem feltétlen a legfontosabb, mert ha az emberek például egy keresőből egy témára keresve érkeznek az oldalunkra (és egyes blogok esetén az ilyen forgalom aránya elég magas is lehet), akkor valószínűleg nem a kezdőlapra, hanem egy bejegyzés oldalára fognak látogatni, azonban amikor a látogató később visszalátogat, akkor sok esetben a címlapot nézi meg, hogy lássa, hogy van-e valami új tartalom. Sok esetben felesleges az egész bejegyzéseket megjeleníteni a blog kezdőoldalán, bőven elég, ha az elejük látszik, így jobban átlátható lesz a kezdőlap, és több ember látogat el a bejegyzések oldalára is, ráadásul azok az emberek, akiket érdekli a tartalom, és ez előny, ugyanis hozzászólni például általában csak a bejegyzésoldalon lehet. Ezen felül célszerű (nem csak a címlapon, hanem mindenhol máshol is) figyelni a modulok sorrendjére, és azt tenni felülre, amit az új és a visszatérő látogatóknak is először kell látniuk, ami jó benyomást kelt.

Végszó

Mielőtt elkezditek népszerűsíteni a tartalmaitokat, nézzétek végig az alábbi listát, és csak akkor kezdjetek véleményt kérni, ha szerintetek minden kérdésre igen a válasz.

1. Van tartalom a blogomon?
2. Egyedi a tartalom a blogomon?
3. Nincsenek olyan dolgok a blogomon, amik zavaróak lehetnek?
4. Azt látja egy látogató a blogom címlapján, amit látnia kell?
5. A blogom külsője használható? (a szövegek olvashatóak? a képek nem lógnak ki a helyükről?)
6. A blogom külsője egyedi és jó benyomást kelt?

Ha úgy gondoljátok, hogy megfeleltek ezeknek az íratlan feltételeknek, akkor pedig itt az ideje megkérdezni másokat is! Kérd ki bátran az ismerőseid véleményét a munkádról. Ne feledd, véleményezést akár mi (=Edemmester Gamer Blog) is vállalunk, ehhez egyszerűen vedd fel velünk a kapcsolatot (akár itt kommentben, akár bárhol máshol). ;)


Hozzászólások